Adblue, SCR süsteemi eemaldus
Kiired ja soodsad lahendused AdBlue probleemidele!
Enamus alates 2010 a. toodetud diiselmootoriga rasketehnika masinad ja peale 2015 a. septembrit toodetud sõidautod on varustatud AdBlue süsteemidega. Erinevad autotootjad nimetavad süsteemi eri nimedega – levinumad neist on AdBlue, DEF, BlueMotion, BlueHDI, BlueTEC.
Süsteem vähendab diiselmootori toodetud NOx(lämmastikoksiid) ühendeid ja aitab saavutada EURO 4, 5 ja 6 heitmenorme.
Süsteemi rikke korral aktiveerub rasketehnikal avariirežiim ehk limp-mode ja masina jõudu piiratakse suuresti – enamasti on limp-mode aktiveerumisel masinaga töö jätkamine võimatu.
Sõiduautodel kuvatakse ekraanile hoiatusteade süsteemi rikke kohta ja kilometraaž, pärast mille läbimist enam sõiduk ei käivitu.
Kuidas see süsteem töötab?
Süsteem koosneb järgnevatest komponentidest:
- - AdBlue paak ja pump
- - AdBlue pihusti
- - SCR katalüsaator
- - NOx andurid
- - Süsteemi juhtplokk
- - AdBlue soojendus
- - AdBlue aine
Üldiselt juhib süsteemi tööd eraldiseisev juhtplokk, kuid mõningatel juhtudel võib seda teha ka mootori juhtplokk. Süsteemil on AdBlue aine soojendamiseks, kas torustikus asetsev või paaki sisse ehitatud küttekeha.
AdBlue pumbatakse paagist läbi torustiku pihustini, mis pihustab aine summutisse. Seejärel läbib heitgaas koos pihustatud ainega SCR katalüsaatori, kus muundatakse NOx ühendid lämmastikuks ja veeks.
Süsteemi efektiivsust mõõdetakse NOx anduritega.
Millised on tüüpilised AdBlue süsteemi rikked ja murekohad?
- - AdBlue pumba rike
- - NOx andurite rike
- - Pihusti ja SCR katalüsaatori ummistumine
- - Kütteelemendi rike
- - Juhtmooduli rike
- - AdBlue aine tasemeanduri ja kvaliteedianduri rike
- - AdBlue aine külmemine (aine külmub -11°C juures)
- - Ebakvaliteetne AdBlue aine
Kuigi süsteem on inseneride poolt hästi läbi mõeldud, esineb sellega siiski hästi palju probleeme. Kogemus on näidanud, et enim probleeme esineb -5°C ja +5°C vahemikus eriti niiskete ilmadega.
Süsteemi saab alati remontida ja rikkega komponendid välja vahetada, kuid enamasti kaasneb sellega väga suur arve remondiettevõtte poolt ja keegi ei saa garanteerida, et süsteem mõne aja pärast taas tõrkuma ei hakka. AdBlue komponentide hinnad jäävad sõiduautodel 300-5000€ vahele. Rasketehnika puhul on hinnad kordades suuremad.
AdBlue süsteemi eemaldus
Me pakume kiiret ja soodsat lahendust AdBlue süsteemi riketele – süsteemi täielikku väljaprogrammeerimist tarkvarast.
Lahendusi pakume nii rasketehnikale (traktorid, kombainid, ekskavaatorid, harvesterid ja forwarderid, veoautod, bussid ja kõik muud tööstuslikud masinad) kui ka sõiduautodele ja kaubikutele.
AdBlue süsteemi tarkvaraliselt eemaldamisel on mitmeid eeliseid:
– Juba tõrkuvat süsteemi ei ole tarvis remontida. Sõiduk on igaveseks AdBlue muredest vaba.
– AdBlue ainet ei ole vaja enam kunagi juurde lisada.
– Teil ei teki enam kunagi olukorda, kus AdBlue süsteemi rikke tõttu töö seisab või sõiduauto ei käivitu.