DPF ehk tahmafiltri eemaldus
Lahendus probleemsele DPF-le ehk tahmafiltrile!
DPF (Diesel Particulate Filter) ehk tahmafilter või kübemefilter on diiselmootoriga sõiduki väljalaskesüsteemis paiknev ja tahmaheitmeid vähendav filter. Tahmafiltriga on varustatud pea kõik vähemalt EURO4 heitmenormidele vastavad rasketehnika masinad ja sõiduautod, kaubikud. PSA grupp (Peugeot, Citroen, Opel) nimetab tahmafiltrit FAP-ks (Filtres à Particules).
Süsteemi rikke või filtri ummistumise korral aktiveerub avariirežiim ehk limp-mode ja masina jõudu piiratakse.
Kuidas DPF töötab?
Süsteem koosneb järgnevatest komponentidest:
- - Tahmafilter
- - Rõhuandur
- - Temperatuuriandurid
- - Kütusepihusti (nt. Toyota)
- - Mootori juhtplokk
Tahmafilter on ,,passiivne” filter, mis püüab diiselmootori heitgaasist kinni põlemata tahmaosakesed. DPF filtris paiknevad kanalid lasevad heitgaase läbi, aga tahmaosakesed jäävad sinna kinni. Filtri täitumist mõõdab ja arvutab mootori juhtplokk, kasutades selleks rõhuandurit. Kui filtri täituvus ületab lubatud taseme, alustab mootori juhtplokk põletustsüklit ehk regenereerimist.
Põletustsükli ajal tõstetakse heitgaaside temperatuur tahmafiltris üle 600°C juurde. Nii kõrge temperatuuri juures põlevad filtrisse kogunenud tahmaosakesed ära ja filtrikassetti jääb alles vaid tuhk. Mootori juhtplokk jälgib kogu põletusprotsessi vältel tahmafiltri temperatuuri läbi temperatuuriandurite.
Miks tahmafilter ummistub?
Võimalikud ummistumise põhjused:
- - DPF põletustsükli alustamine on juhtploki poolt keelatud: mõni andur ei tööta või veakood takistab
- - Mootor ei saavuta töötemperatuuri
- - Sõidetakse pidevalt madala kütusetasemega
- - Sõiduki eelsüüteküünlad ei tööta
- - EGR klapp ei tööta korrektselt
- - Sõiduki pihustid või kütuse kõrgsurvesüsteem ei ole korras
- - Sõidukil on sisselaske süsteemis õhulekked
- - Sõidukiga sõidetakse iga päev liiga lühikesi otsi
Lahendus probleemsele tahmafiltrile?
Me pakume kiiret ja soodsat lahendust DPF probleemidele – süsteemi täielikku väljaprogrammeerimist tarkvarast.
Lahendusi pakume nii rasketehnikale (traktorid, kombainid, ekskavaatorid, harvesterid ja forwarderid, veoautod, bussid ja kõik muud tööstuslikud masinad) kui ka sõiduautodele ja kaubikutele.
Tahmafiltri tarkvaraliselt eemaldamisel on mitmeid eeliseid:
– Juba tõrkuvat süsteemi ei ole tarvis remontida. Sõiduk on igaveseks DPF muredest vaba.
– Peale DPF eemaldust väheneb enamus sõidukitel kütusekulu.
– Teil ei teki enam kunagi olukorda, kus tahmafiltri rikke tõttu masina võimsus on olematu ning töö seisab.
Millised on tagajärjed ummistumise ja süsteemi rikke korral?
- - Armatuurlauale tekib veateade
- - Vähenenud mootori võimsus
- - Suurenenud kütusekulu
- - Õlitaseme tõus mootoris
- - Turbolaaduri kahjustumine
Tahmafilter töötab enamus autodel üldiselt kuni 200 tuhat km ilma suuremate probleemideta. Sealt kilometraažist edasi üldiselt ummistub DPF väga tihti ja põletustsükkel toimub aina tihedamini, sest filtrikasseti eluiga on läbi. Margiesindustes algavad uute tahmafiltrite hinnad 2000€-st. Seega on nende väljavahetamine autoomanikule väga kulukas.
Esineb ka rikkeid rõhu- ja temperatuuriandurite töös ja ka neid saab kindlasti autoomanik vahetada. Andurite hinnad jäävad üldiselt 50 ja 200€ vahele.
Kui süsteem ei ole töökorras, siis piirab mootori juhtplokk sõiduki võimsust ja armatuurlauale kuvatakse vastav märgutuli või süttib mootorituli ning suureneb kütusekulu.