EGR (Exhaust Gas Recirculation) klapp on diiselmootoriga ja ka osadel bensiinimootoriga sõidukitel lämmastikoksiidide ehk NOx vähendamiseks heitgaasis.
EGR klapi rikke korral aktiveerub avariirežiim ehk limp-mode ja masina jõudu piiratakse.
Kuidas EGR klapp töötab?
EGR klapp suunab osa mootori töös tekkivatest heitgaasidest tagasi mootori sisselaskesüsteemi, et heitgaasid uuesti põlemisprotsessi viia. Klapp võib töötada kas elektrilise ajamiga või vaakumiga. EGR klapi tööd juhib mootori juhtplokk.
Millised on tüüpilised vead ja tagajärjed?
- Klapi ja torustiku ummistumine
- Klapi elektriajami rike
- Klapi vaakummembraani purunemine ja vaakumlekked
EGR klapi töös esineb probleeme väga tihti. Paljudel sõidukitel asub klapp väga halvasti ligipääsetavas kohas ja klapi puhastamiseks, kontrollimiseks ja vahetamiseks võib minna mitmeid tunde ja sadu eurosid töörahas.
Samuti ei tööta paljudel sõidukitel B-varuosa EGR klapid või töötavad väga lühiajaliselt. Originaalvaruosa EGR klapid võivad maksta üle 1000€.
EGR klapi eemaldus
Me pakume kiiret ja soodsat lahendust EGR klapi riketele – süsteemi täielikku väljaprogrammeerimist tarkvarast.
Lahendusi pakume nii rasketehnikale (traktorid, kombainid, ekskavaatorid, harvesterid ja forwarderid, veoautod, bussid ja kõik muud tööstuslikud masinad) kui ka sõiduautodele ja kaubikutele.
EGR klapi tarkvaraliselt eemaldamisel on mitmeid eeliseid:
– Juba tõrkuvat süsteemi ei ole tarvis remontida. Sõiduk on igaveseks EGR klapi muredest vaba.
– Väheneb sõiduki kütusekulu.
– Mootor töötab edaspidi ainult puhta õhu, mitte osaliselt oma heitgaasi pealt.
– Teil ei teki enam kunagi olukorda, kus EGR klapi rikke tõttu masina võimsus on olematu ning töö seisab.